Een zak is niet uitbetaald, wat nu?

Er zijn verschillende scenario’s mogelijk als uw zak nog niet is uitbetaald: 

  • De statiegeldzak is nog niet naar het telcentrum gebracht.
    Wij vragen u dan om bij uw leverancier te controleren of de zak al is afgeleverd bij het telcentrum. Soms zit er geruime tijd tussen het ophalen van de zak bij de innamelocatie en het afleveren van de zak bij het telcentrum.
  • De statiegeldzak heeft geen klantspecifiek label.
    Zakken zonder labels worden altijd aan de leverancier gecrediteerd. Statiegeld Nederland weet immers alleen uit welke vracht de zak komt, maar niet van welke innamelocatie die afkomstig is. De zak wordt wel geteld en dat bedrag wordt betaald aan de leverancier.
  • Het klantspecifieke label is niet-scanbaar.
    Als een statiegeldzak een label draagt dat niet kan worden gescand, wordt er vaak een nieuw label van Statiegeld Nederland gebruikt. Het statiegeld wordt dan overgemaakt aan de groothandel die uw zak vervoerde. Mocht dat het geval zijn, dan kunt u het best contact opnemen met info@statiegeldnederland.nl. In het systeem kan worden nagezocht aan wie uw zak is uitbetaald.
  • De statiegeldzak is beschadigd.
    Als een zak zodanig beschadigd is dat de inhoud niet met zekerheid kan worden geteld, wordt de gemiddelde waarde van het type zak gecrediteerd. Voor een “big bag” is dat €79,00 en voor een “small bag” €24,00. Als de inhoud van de zak nog geteld kan worden, dan wordt de waarde van de zak gewoon uitgekeerd.
  • De statiegeldzak is kwijt.
    Als een zak aankomt bij het telcentrum, wordt die meteen gescand en daarmee in het systeem gezet. Op het moment dat wij niets kunnen terugvinden op de pakbon en de zak ook niet kunnen terugvinden in ons systeem, is de zak niet aangekomen bij ons telcentrum. In dat geval is de groothandel verantwoordelijk. Neem daarom contact op met hen.